BioTea
WEBSHOP EN PROMOMATERIAAL
• (E-commerce) web design, SEO, social media, marketing
• Copywriting, Adobe Indesign en Photoshop
BioTea is een klein Italiaans bedrijf. Zij verkopen hoogwaardige, Chinese theesoorten. Omdat zij niet de mankracht hebben hun merk in Nederland aan de man te brengen hebben zij me gevraagd dit voor hen te doen. Ik heb hiervoor een Nederlandstalige website opgezet en diverse marketingsuitingen vormgegeven.
Nieuwe webshop
DUIDELIJK EN MODERN
Bekijk de website hier.
Copy
De originele website is vrij druk en biedt bezoekers direct een heleboel informatie. Op de Nederlandse website wilde ik werken met een duidelijke boodschap. Hiervoor heb ik mij laten inspireren door de ‘Golden Circle’ van Simon Sinek. De header ‘Drink Natuurlijk’ is waar het allemaal op neer komt. Daaronder heb ik de meest belangrijke USP gezet, namelijk biologische thee van kleine plantages. De alinea daaronder gaat in op het verhaal achter de thee en tenslotte volgt er pas informatie over de thee zelf. Dit laatste doe ik met ondersteuning van drie kleine icoontjes om het overzicht te bewaren.


Navigatie
De nieuwe website heeft een moderne navigatie op basis van afbeeldingen. Dit maakt de product categorieën direct duidelijk en neemt de noodzaak weg deze categorieën op de homepagina te plaatsen. Hierdoor kan ik de homepagina korter en overzichtelijker houden.


Extra’s en toekomstige aanpassingen
Aanvullend heb ik extra features toegevoegd. Zo heeft de homepagina een slider met ‘Meest verkocht’, zijn er duidelijke CTA’s en zijn er pagina’s met informatie waarop de gebruiker direct een aanbod krijgt het product te kopen. Op de verschillende categorie pagina’s is gekozen om alle producten onder te verdelen in categorieën. Hierdoor kunnen ook nieuwe theeliefhebbers gemakkelijk onderscheid maken tussen bijv. producten met zwarte thee of groene thee. Tenslotte is de site door de aanpassingen beter toegankelijk op mobiele apparaten (gezien het grootste deel van de bezoekers via een mobiel apparaat de site bezoekt).
Om actief aan de slag te gaan met marketing, en de website in de toekomst te blijven verbeteren, is deze gelinkt aan Google Analytics en Hotjar.

Drukwerk
EEN COMBINATIE VAN DESIGN EN FUNCTIONALITEIT
Menukaart
Een van de uitdagingen waar ik tegenaan liep bij het helpen promoten van de thee was het onderwijzen van klanten. Er zijn veel smaken, en ze hebben aparte namen. Met behulp van onderstaande menukaart is het mogelijk klanten een goed beeld te geven. Niet alleen staat er bij elke theesoort een afbeelding, ook staat er een kleine omschrijving van het type, de smaak en een instructie. In de praktijk heb ik gezien dat klanten snel naar deze menukaart grijpen om zich te orienteren. Ook helpt de menukaart hen overzicht te houden als ze bijvoorbeeld meerdere smaken hebben geproefd; ‘Oh ja, die linksboven.’ Ook heb ik ondersteunende flyers gemaakt voor specifieke producten zoals de theeblokken.



Samenwerking
Een van de punten waar BioTea wordt verkocht is Toko Ibuku. Dit is een oriëntaalse winkel waar een grote focus ligt op verse producten. Een van de producten die zij bieden is een ‘maaltijd-pakket’, zoals bekend van grote supermarkten, waar alles in zit om thuis een oriëntaalse maaltijd te bereiden. Om de verkoop van zowel de thee als de pakketten te stimuleren is een kleine kaart verzonnen met een proef-theezakje.
